Stiže prvi hibridni avion sa elektromotorom - smanjuje potrošnju goriva za 30%


16.02.2015.

„Zelene“ vijesti na polju aeronautike: u nebo iznad Northamptona(Engleska, Velika Britanija) uzletio je i uspješno je testiran prvi hibridni avion sa elektromotorom i motorom na benzin – rezultat saradnje između Cambridge univerziteta i najveće američke avionske kompanije Boeing. Ime mu je Watts up, a radi se o inovativnom, izuzetno laganom jednosjedu koji uz bok tradicionalnom četvorotaktnom benzinskom motoru stavlja električni motor. Motor napaja 16 litijum polimer (Li – Po) baterija koje su smještene u krilima letjelice. Ako se pitate kolika je važnost ovog hibridnog prototipa aviona– u mogućnosti je da smanji potrošnju goriva za 30% u odnosu na avion na benzinski pogon te je prvi avion koji omogućava punjenje pogonskih baterija tokom leta.
Hibridna tehnologija ima sve više uspjeha u automobilskoj industriji gdje veliki prizvođači (kao što je Toyota) stalno izbacuju nove modele proizvoda i rade na njihovom usavršavanju, dok u avioindustriji nikada nije postigla velike uspjehe, uglavnom zbog preteških baterija i slabog energetskog kapaciteta. Međutim, ova situacija bi se mogla promijeniti na temelju napretka u istraživanju i inovacijama, kao što je to pokazano na Li-Po baterijama (slične onima koje se nalaze u računarima) – lakše su i efikasnije od običnih baterija.
U ovom avionu, benzinski motor upravlja letjelicom pri uzlijetanju, dok elektomotor, nakon što se postigne brzina letjelice, može preuzeti glavnu funkciju, djelujući pri tom kao generator snage i punjač baterija i preuzimajući na sebe funkcije većeg zagađivača okoline - motora na fosilna goriva.
Na rezultate nije trebalo dugo čekati: tokom ispitivanja koja su obuhvatala niz skokova uz pistu i najdužih mogućih letova na visini od preko 1500 metara, potrošnja goriva je smanjena za 30% u odnosu na motor na benzinski pogon.

Ipak, polako sa oduševljenjem! Ova nova tehnologija pokazuje svoju vrijednost u području izuzeto laganih letjelica, ali još je rano razmišljati o njenoj upotrebi kod aviona na redovnim putničkim linijama. Svakako, sa optimizmom se otvaraju zanimljive perspektive za održivu mobilnost u avioindustriji. Što se tiče malih hibridnih aviona, profesor Paul Robertson sa Cambridge univerziteta, koordinator projekta, postavlja ambiciozne ciljeve. Ti ciljevi, do kraja 2050. godine, predviđaju smanjenje proizvodnje ugljen-dioksida za 50% u odnosu na njegovu proizvodnju zabilježenu 2005. godine. U međuvremenu, iznad Švajcarske će definitivnu provjeru imati još jedna hibridna letjelica (dizel-električna), koju je u Veroni dizajnirao i projektovao inženjer i pilot Marco Marotta, osnivač kompanije P2M. U ovom slučaju svjedočimo pravom timskom radu: dizajn elektromotora je izrađen u Izraelu, dizel motor je rezultat saradnje između kompanija Citroen, Renault i Fiat, elektroniku izrađuje Bosch, dok su montaža i preliminarni testovi sprovedeni u Modeni.

Kompanija P2M u ovom trenutku nudi motore različite jačinekoji će biti postavljeni na različitim lakim letjelicama iz različitih područja. Cilj je da se što prije zamijeni barem 3% od 5 miliona turističkih letjelica koje kruže Evropom sa novim ekološkim modelima koji obećavaju smanjenje potrošnje i troškova za 30%.

Zelena revolucija je podigla pogled sa zemlje ka nebu: spremimo se za ugodna iznenađenja!

Izvor: tuttogreen.it (objavljeno 8. februara 2015)