Škola: Škola 13. Rujan – Jajce
Naziv djela: Jajački vodopad
Opis: “Vodopad u kraljevskom gradu Jajcu. Materijali korišteni: plastične boce i papir.”
Škola: Aleksa Šantić – Banja Luka
Naziv djela: Set kutija za nakit
Opis: “Rad je set (četiri kutije) za nakit. Napravljen je od recikliranih materijala. Korišteni materijal:
*dno kutije karton i poklopac (korice iskorištenog bloka za crtanje) obložene materijalom (stare teksas hlače);
*tijelo kutije (karton od iskorištene široke selotejp trake) obložen materijalom (stara majica)
*mašna platno i teksas”
Škola: Aleksa Šantić – Sarajevo
Naziv djela: Odraz budućnosti
Opis: “Odraz budućnosti” je rad koji je nastao kao učenički osvrt na vijesti o stanju naših rijeka i zagađivanju izvora vode za piće.Svaki dan se ogromne količne smeća bacaju i zagađuju našu okolinu, rijeke su postale tečne deponije u kojima je sve manje života.Čovjek uništava ne samo svoju budućnost i opstanak nego i ostalih živih organizama sa kojima dijelimo ovu Planetu.Mi smo pokušali pokazati svu težinu situacije kroz skulpturu mame patke koja pokušava pročistiti put svom pačetu kroz silno smeće koje se nalazi u vodi koja bi trebala nama svima služiti za piće. Kao materijal smo koristili otpad koji smo našli u blizini školskog dvorišta (papir i karton) ali i smeće koje se često nađe u školskom dvorištu (flaše soka,kese, papirići, čepovi od flaša). Dok smo prikupljali otpad objasnili smo našim drugovima iz razreda da je bolje da taj otpad iskoristimo kreativno nego da prljamo vorište i mislimo da smo tako dali barem mali doprinos čistijem okolišu.
Škola: Aleksa Šantić – Ugljevik
Naziv djela: Robot Rodoljub
Opis: U okviru naše Ekološke sekcije, sakupljamo plastične flaše za reciklažu. Tako smo došli na ideju da našim „Robotom Rodoljubom“ predstavimo našu aktivnost u okviru sekcije i da ukažemo na značaj recikliranja odpada, a samim tim i na zaštitu zelenih površina. Robot je predstavljen kao tinejdžer koji šeta, sluša muziku , a ujedno i obraća pažnju na čistoću okoline pa shodno tome i otpad baca u kantu predviđenu za tu vrstu odpada.
Škola: Alija Nametak – Sarajevo
Naziv djela: Planina
Opis: Napravljena je skulptura od flaša plastičnih, oblijepljena sa papirom( stari hamer papir ) i učvršćena sa gipsom.
Škola: Blagaj
Naziv djela: Dodir prirode
Opis: Dodire prirode predstavlja pejzaž na kojem je predstavljena šuma, rijeka, vodopad. Materijali koji su korišteni su: novinski papir, toalet papir, plastične boce.
Škola: Branislav Nušić – Banja Luka
Naziv djela: Carski pingvin
Opis: “Skulptura predstavlja carskog pingvina kao predstavnika životinjskog svijeta koji je predivno djelo prirode, oličenje ljepote, sklada i elegancije.
Njegov opstanak je ugrožen zagađenjem njihovog staništa i hranilišta.
Carski pingvin stoji na odlomljenom komadu leda koji presijava polarna svjetlost. Ovaj dio skulpture također oslikava ljepotu prirodnih pojava i ukazuje na problem globalnog zatopljenja.
Iglo koji je sastavni dio skulpture simbolizuje prisustvo čovjeka koji svojim postupcima remeti ovaj sklad.”
Škola: Brestovsko
Naziv djela: Pustinjski gorostasi
Opis: “Skulptura predstavlja kaktuse – pustinjske gorostase, koji svojom ljepotom krase i vodom najsiromašnija područja i pravi su primjeri kako preživjeti i u najtežim uvjetima. Jednostavno rečeno, odličan primjer snage prirode.
Za izradu skulpture korišteni su otpadni materijali kao što su: plastične boce i čepovi, plastične i papirne vrećice, limeni profili, stiropor, rabljena žica i karton, te ostali sitni otpad.”
Škola: Bužim
Naziv djela: Planinska idila
Opis: Želimo ukazati na važnost očuvanja pitke vode bez koje ne bi bilo života. Istovremeno skulptura pokazuje značaj drveća bilo da se radi o džinovskim sekvojama ili običnoj vrbi. Drveće raste bez uticaja čovjeka, ali mi ne možemo bez njih. Čuvajmo i popravimo dok još nije prekasno.
Škola: Centar za djecu i omladinu s posebnim potrebama “Los Rosales” – Mostar
Naziv djela: Čist Mostar u mojim očima
Opis: Učenici su koristili različite materijale, bez farbanja i bilo kakvih dodavanja.Koridtili su sve što su našli u okolici, a to je plastika, stiropor, platno, karton…Prikazali su kakav Mostar oni žele, bez smeća i otpada.Mostar to zaslužuje.Sredstva ukoliko osvoje na konkursi biće utrošena za repromaterijal koji im je u velikoj količini neophodan za rad, a isti nisu u mogućnosti kupiti.
Škola: Centar za slušnu i govornu rehabilitaciju – Sarajevo
Naziv djela: “Flaša po flaša, čista priroda naša”
Opis: Tabure od recikliranog ( otpadnog materijala) . Unutrašnjost taburea je od plastičnih flaša, koje su tehnikom kaširanja obložene papirom . Preko papira dekorasanje taburea je nastavljeno otpadnom tkaninom.
Škola: Ćirilo i Metodije (Glavičice)
Naziv djela: Drvo bez života
Opis: Iako imamo prelijepo dvorište oko škole, ponekad smo nemarni pa iza sebe ostavljamo smeće. Naša vodilja u ovom projektu je – šta prirodi damo, to nam priroda i vrati. Drvo je simbol života, a naša skulptura je beživotna i živa je opomena da smeću nije mjesto u prirodi. Čista priroda je jedini garant za čistu umjetnost, a umjetnost je izraz života.
Škola: Danilo Borković – Gradiška
Naziv djela: Čovječe probudi se!
Opis: U našim rukama je planeta. Od nas zavisi hoćemo li imati pitku vodu…od nas zavisi biodiverzitet. Čuvajmo je i za buduce narastaje! Materijal koji je korišten: plastika, papir, guma!
Škola: Deseta osnovna škola – Ilidža
Naziv djela: Drvo života
Opis: “Simbol nepovratnog zagađenja životne sredine, ali da podizanjem svijesti (reciklažom) ipak možemo da doprinesemo smanjenju/ublažavanju posljedica zagađenja.
Od materijala su korišteni ugčavnom plastika, papir, ali i djelomično željezo, vuna.”
Škola: Deseta osnovna škola Bijela – Brčko
Naziv djela: Čudesno drvo
Opis: U izradi drveta smo koristili plastične boce koje su učenici prikupili u akciji čišćenja uže okoline škole, stare novine, žicu, čepove sa boca i kao podlogu smo iskoristili dio iverice od stare komode koju smo pronašli pokraj seoskog kontejnera (ivericu smo obradili odnosno isjekli u obliku kruga u kabinetu tehničkog odgoja i uz pomoć nastavnika). Naš rad predstavlja novi život koji se rađa iz smeća odnosno pokazuje kako se od običnog smeća može stvoriti divno umjetničko djelo.
Škola: Dositej Obradović – Banja Luka
Naziv djela: Dar prirode – vesele pčelice
Opis: Rad predstavlja prirodni ambijent u kojem su pčelice “vesele”, upravo zbog raznolikosti biljnog svijeta i čiste životne sredine, koju trebamo uvijek takvom održavati. Rad predstavlja maketu košnice i dijela prirode u kojem košnica treba da se nalazi,kao i čistu životnu sredinu u kojoj je raznolik biljni svijet, što je osnovni uslov svakog života na zemlji, a konkretno ovdje je osnovni faktor da bi “proizvod” pčela bio na najkvalitetnijem nivou za konzumiranje djeci i odraslima, jer je med prirodni lijek.Materijali koji su korišteni: papir/karton, plastika (pšelice, vazne).
Škola: Dositej Obradović – Blatnica
Naziv djela: Čarobna šuma
Opis: “Naš rad predstavlja jednu čarobnu šumu sa labudovim jezerom i njenim stanovnicima.
Korišteni materijali: papiri u bojama, rolnice od kartona, staklene flaše, konzerva, konac, keramika, stiropor, salvete, mrežice, vunica, sitni plastični dijelovi od lančića.”
Škola: Dositej Obradović – Doboj
Naziv djela: Snaga prirode
Opis: Skulptura pod nazivom “Snaga prirode” napravljena je od oblika inspirisanih prirodom (lišće, gljive, ribe, sunce, cvijeće, drveće, oblaci, talasi…), izrezanih od unutrašnje strane tetrapaka. Oblici su aplicirani na plastičnu flašu u obliku tega. Teg kao forma je izabran kako bi simbolično predstavio snagu prirode koju čini njen biljni i životinjski svijet, kao i zemlja, voda i vazduh. Forma se može koristiti i kao vazna za cvijeće, gdje smo željeli da poručimo da se iskorišćena plastika može preoblikovati i ponovo koristiti da oplemeni čovjekov život.
Škola: Druga osnovna škola – Gračanica
Naziv djela: Skulptura od reciklažnog materijala
Opis: Otpadni materijal koji se može reciklirati,plastične vreće,flaša,kantice i drugi otpadni materijal.
Škola: Druga osnovna škola – Srebrenik
Naziv djela: Čista priroda-melodija za dušu
Opis: Skulptura pokazuje važnu vezu čovjeka i prirode te zavisnost živih bića jednih od drugih.Čista i očuvana priroda je lijek, inspiracija za dušu.Naša djevojka uživa u čarima prirode i stvara predivnu melodiju na svojoj harfi a poznato je da muzika utiče na sva živa bića i ona procvjetaju u ugodnoj lijepoj, melodičnoj atmosferi prirode. Priroda je inspiracija za lijepa djela. Ljudi su počeli gubiti važnu nit sa prirodom. Nitima na harfi želimo dokazati važnu vezu ljudi i prirode.Priroda nas regeneriše, izaziva lijepe osjećaje koji poput melodije liječi našu dušu. Lijepa očuvana priroda je lijek oku a dobra melodija je lijek duši. Čuvajmo dobro tu zlatnu nit koja nas povezuje sa prirodom . Glavna poruka našeg rada je samo lijepa. očuvana priroda može probuditi u čovjeku najbolja osjećanja tako i nastaju važna umjetnička djela a ona opet utiču na odgoj čovjeka. Samo zadovoljan i ispunjen čovjek se može pravilno razvijati a samom tim i čuvati prirodu i osviješteno društvo.
Škola: Duboki potok – Srebrenik
Naziv djela: Pčela želi živjeti
Opis: “Skulptura nosi univerzalnu poruku za sve ljude na planeti . Čist vazduh, voda, zemlja, spas su za planetu Zemlju.
SPASIMO Zemlju, mi to možemo! Korišteni sve vrste otpadnog materijala,pronađen u okolini škole. ”
Škola: Džemal Bijedić (Miljanovci) – Tešanj
Naziv djela: Cvjećko čuvar planete
Opis: “Po planeti Zemlji hodim,
za čistoću se borim,
Smeće pretvaram u cvijeće.
Ljepotu uvijek biram, a sve ostalo recikliram.
Zato mi je savjest mirna,
pravi sam srećko
Svi me zovu Cvjećko.
Korišteni materijali su: Papir, plastika i najlon
Rad predstavlja skulpturu koja za cilj ima jasnu poruku zaštite planete Zemlje, razvoj svijesti kod čovjeka da je krajnje vrijeme da se čovječanstvo probudi i prestane uništavati planetu na kojoj živimo jer je ostalo jako malo vremena do potpunog uništenja prirode na Zemlji. Također želimo naglasiti važnost pravilnog odlaganja otpada i recikliranja otpada.”
Škola: Đura Jakšić – Banja Luka
Naziv djela: “Čista umjetnost za čistu prirodu”
Opis: Očuvanje šuma i prirodnih bogatstava kao stanište divljih životinja. Rad oslikava jednu čistu prirodu, koja živi u skladu sa ljudima i životinjama oko sebe , te da je potrebno truda da ju održimo čistom i sigurnom za sve životinje koje u njoj žive. Korišteni materijali su : presovana piljevina, plastične flaše, plastični čepovi kao i čepovi od pivskih flaša, vreće za smeće, novine, deblji kartoni, plastično cvijeće, krep papir u boji,žica, stiropor, hamer papir.
Škola: Edhem Mulabdić – Sarajevo
Naziv djela: Eko izletište
Opis: Rad predstavlja dio čiste prirode koju bi svi željeli posjetiti i uživati u vodopadu koji izvire iz planine, vještačkom jezercetu sa bogatom faunom, uživali bi u šetnji kaldrmom i prelaskom preko starog mosta. Ako bi se odlučili za prenoćište, smješteni bi bili u pansionu sa eko fasadom i udisali čisti kiseonik. Sa desne strane planine nalazi se staro drvo ispod kojeg se možete odmoriti ili pročitati dobru knjigu. Sve su izradili učenici sedmih razreda u sklopu ekološke sekcije i koristili su reciklirani materijal iz dvorišta škole: plastiku, papir, drvo…
Škola: Enver Čolaković (Janjići) – Zenica
Naziv djela: Vratimo život prirodi kakvu planeta Zemlja zaslužuje.
Opis: Materijale koje smo koristili su: papir, kese, plastika, drvofiks, brašno , voda, vosak. Rad predstavlja maketu koja upučuje na očuvanje prirode: planina, rijeka, jezero, livada. Čista priroda čista planeta Zemlja, samim tim i zdrava biosfera.
Škola: Gata Ilidža Vrsta – Bihać
Naziv djela: Val
Opis: “Val predstavlja čistoću prirode sa akcentom na čistoću vode. Bez čuvanja okoliša bićemo zatrpani valom smeća.
Materijali korišteni u radu su: karton, papir, plastične flaše i plastični pribor za jelo (kašike, viljuške i noževi).”
Škola: Gnojnice – Mostar
Naziv djela: Jezero
Opis: Naš rad predstavlja maketu na kojoj je prikazano jezero sa okolnim brežuljkom, cvijećem, kaldrmom za šetnju, klupe, korpe za smeće. Za podlogu smo koristili stiropor koji smo obložili novinama, karton i plastiku. Materijale smo spajali ljepilom.
Škola: Gornja Orahovica – Gračanica
Naziv djela: Drvo života
Opis: Drvo života koje predstavlja čistu i zdravu okolinu. Materijali koji su korišteni su pronađeni u školskom dvorištu i na putu od kuće do škole, koju su djeca sa rodošću prikupljala i uživala u tome. To su plastične flaše, čepovi, vrećice u raznim bojama, papirne vrećice , razni omoti od slatkiša, konzerve i dr.
Škola: Gornja Slatina – Šamac
Naziv djela: SREĆKO – SMEĆKO
Opis: “Svjedoci smo sve većeg zagađenja životne sredine. Imamo jednu planetu i moramo je čuvati. Odlučili smo da se transformišemo kao leptir i damo svoj doprinos u njenom očuvanju. Nadamo se da će se svijest i ostalih u našem okruženju uskoro promijeniti, te da će nam livade krasiti šareni leptirići i mirisno cvijeće, a da će smeće otići u vreće.
Mi smo za početak očisitili školsko dvorište i ukrasili ga jednim divnim leptirom. U izradi smo korsitili plastične flaše, kese, žicu, karton…”
Škola: Grivice – Banovići
Naziv djela: Safari
Opis: “Rad predstavlja ugroženu vrstu životinja u prirodnom staništu, zbog ljudske želje da uživaju u safarijima koji često za posljedicu imaju nekontrolisani izlov i ubistva životinja, a samo radi neobjašnjivog užitka.
Korišteni materijali: otpadni papir, pvc vrećice i jutane vreće, odbačena vuna, žica… ”
Škola: Hasan Kikić – Gradačac
Naziv djela: Priroda
Opis: Skulpturu su izradili članovi ekološke i likovne sekcije ove škole.
Škola: Holandija (Slatina) – Laktaši
Naziv djela: Zeleni dragulj univerzuma
Opis: Rad predstavlja čistu, nedirnutu prirodu sa svim njenim ljepotama. Korištene su stare novine, salvete, krep papir i papir u boji (već jednom korišten materijal u ranijim radovima, pakovanjima za poklone….).
Škola: Ivan Goran Kovačić – Gradačac
Naziv djela: Drvo života
Opis: Drvo, sa granama na kojima se nalazi hranilica za ptice, a ispod kucica za pse, posuda sa vodom i hranom. Plasticne flase, cepovi, plasticne kese, zica, kartonski, novinski papir.
Škola: Ivan Goran Kovačić – Mrkonjić Grad
Naziv djela: “Priroda – Čovjek “
Opis: “Mrkonjić Grad, iz kojeg je naša škola, se nalazi u podnožju planine Lisine. Ona je bogata raznovrsnim biljnim i životinjskim svijetom. Ono po čemu je prepoznatljiva u okruženju a i šire je veliki broj vrsta gljiva.
Na našem radu smo pokušali da dočaramo taj svijet. Planine, izvori i rijeke, gljive…
Budući da se naša škola renovira, za postament smo koristili odbačenu paletu. Središnji dio, odnosno planina je napravljena od raznog otpada koji smo sakupili tokom akcije čišćenja školskog dvorišta i šire. Prekrivena je zelenim najlonom, da se naglasi šuma kojom je naša planina bogata. Par drveća po planini su napravljeni od boca i najlona. Od najlona je i naš potok, odnosno izvor. Kišobran simboliše gljivu. Izabrali smo boje karakteristične za gljive, iako znamo da takva gljiva ne bi bila jestiva. ”
Škola: Ivo Andrić – Banja Luka
Naziv djela: Majka Priroda
Opis: Skulptura od plastičnih boca i najlonskih kesa reprezentuje Majku Prirodu i sve njene ljepote objedinjene u jednu cjelinu. U rukama drži Zemlju, nadvijajući se nad nju kao opomena čovječanstvu. Napravljena je od vještačkih materijala koje inače ne povezujemo sa prirodom, ukazujući da je planeta preplavljena otpadom. Kažu da su oči ogledalo duše, zato smo poseban akcenat stavili na oči same figure. Pogled na njene oči, koje vas prate po prostoriji istovremeno prekorijeva, moli i upozorava. Ona je puna emocija koju svako treba da doživi na svoj način.
Škola: Ivo Andrić – Prnjavor
Naziv djela: Krokodil – jer otpad nije smeće
Opis: Rad predstavlja krokodila u prirodnom okruženju. Izrađen je u toku obilježavanja Svjetskog dana životinja – 04.10. i u sklopu obilježavanja Dječije nedjelje. U toku rada učenici su koristili stari papir, plastične vreće, kartonske kutije od jaja, tempere, vodene boje, heftalica…
Škola: Jezerski – Bosanska Krupa
Naziv djela: Ne bacaj, recikliraj
Opis: “Rad predstavlja zelenu površinu, čistu prirodu, drvo koje želi da živi
Korišteni materijali; stara korozirana žica, stari stiropor, vrecice za smeće, boju”
Škola: Jovan Jovanović Zmaj – Srbac
Naziv djela: PRETVORIMO SMEĆE U LJEPOTU-PJEŠČANI SAT
Opis: “Likovna sekcija PRETVORIMO SMEĆE U LJEPOTU
-materijali: plastični otpad i ambalaža koja nema moć rastvaranja.”
Škola: Kalibunar – Travnik
Naziv djela: Ekološki buket
Opis: Korišteni materijali: plastika, papir, metal. Rad predstavlja ekološko osvještenje prostora u kojem živimo.
Škola: Kiseljak 2 Zabrđe
Naziv djela: Park prirode OŠ “Kiseljak 2”
Opis: “Rad predstavlja park prirode sa lokacijom ispod planinskog uzvišenja sa kojeg se slijeva prirodna planinska voda koja svojom snagom i prirodnom ljepotom formira jedan vodopad, a u podnožju planine nalazi se jezero oko kojeg se nalaze klupe, ljuljačka sa stazama za šetanje. Da bi se povećao ugođaj boravka u ovom prirodnom okruženju u samom parku se nalazi i rasvjeta koja daodatno boravak u parku čini ugodnijim. Da bi se izbjeglo korištenje jezera tu je i znak upozorenja. Sam park je ograđen iz sigurnosnih i estetskih razloga.
Materijali koji su korišteni su plastične flaše raznih veličina, plastične vrećice, plastične drške od lizala, plastični čepovi, kesice od raznih grickalica, stiropor, limenke od sokova”
Škola: Ključ
Naziv djela: OBALA RIJEKE SANE
Opis: Naš rad predstvlja našu zavičajnu rijeku sanu i njenu obalu . U izradi rada koristili smo prikupljeni otapad , najlon vrećice , školjke od jaja , staklene tegle i limenke , flaše , salvete , boju kojom smo malo dekorirali , čepove od flaša, i drugi pronađeni otpad koji smo mogli iskoristiti.
Škola: Kozarac – Prijedor
Naziv djela: Labuđe jezero
Opis: Labud koji je izašao iz zagađenog jezera. Matrijal koji je korišten je odbačena automobilska guma i papiri.
Škola: Lipnica – Tuzla
Naziv djela: Kuća “čiste” sreće
Opis: Rad predstavlja kuću – oazu ( mjesto za život) u kojoj svi brinu o okolišu, čistim vodama i zraku, uređenim zelenim površinama. Koristit ce se papir, plastične boce, limenke, čepovi od boca…
Škola: Ljutica Bogdan – Kalinovik
Naziv djela: Priroda nam vraća sve što je naše
Opis: U radu je korišten prikupljen papirni i plastični otpad. Rad predstavlja prirodu koja nam vraća ono što joj dajemo. Zagađivanje prirode izaziva negativne promjene u našoj okolini i predstavlja opasnost po živa bića i prirodu. Materijal koji smo upotrijebili, sasvim jasno, ukazuje, da se može ponovo koristiti/reciklirati u razne svrhe.
Škola: Maglaj
Naziv djela: AnSeAs
Opis: AnSeAs je naziv naše skulpture žirafe koja je napravljena od otpada. Koristili smo flaše, kanistere, čepove, karton, ljepljive trake i drugo. Probušili smo kanister i provukli flaše kroz isti. Sa čepovima i dijelovima flaše napravili smo dodatke kao oči i uši, te smo uredili farbom. Izabrali smo žirafu jer je ona koja je u tzv. labavim grupama, mijenja društvo. Kao i mi traži prijatelje koji će je nadahnuti i usrećiti. Bolje društvo dovodi do boljeg okruženja, a čisto okruženje je odraz čistog uma. Naš zadatak je da se riješimo ovog zatvora i uključimo sva živa bića u ljepotu prirode.
Škola: Majka Knežopoljka – Kozarska Dubica
Naziv djela: Sačuvajmo prirodu
Opis: Kako sačuvati okolinu od zagađivača vode, zemlje i vazduha. Rad je napravljen od materijala koje smo reciklirali(plastične flaše, stare novine, plastične vrećice, ambalaža od jaja, kartonske kutije, te materijali koji se koriste u nastavi-krep papir, papir u boji, radovi učenika, stiropor….)
Škola: Mak Dizdar – Zenica
Naziv djela: Recikliranje otpadnog materijala
Opis: Ribe, ptice, muzički instrumenti- od otpadnog papira i kartona, učenici su pravili skulpture riba, ptica i muzičkih instrumenata, koje su izložili u eko kutak.
Škola: Mehmedalija Mak Dizdar (Vodovod) – Novi Travnik
Naziv djela: Bunar
Opis: Stare gume, plastične boce, limenke, komadi drveta i metala, papir, boje i konopci.
Škola: Mehmed-beg Kapatanović Ljubušak (Srbice Donje) – Gradačac
Naziv djela: Priroda – Pejzaž
Opis: “Skulptura je napravljena raznih materijala koje smo uspjeli naći u krugu škole, pretežno plastika , stiropor i farba.Učenici su rezali te lijepili razne navedene materijale na podlogu formirajući skulpturu prirode.Nakon sklopljene zamišljene forme krenuli su sa farbanjem onih dijelova koji su bili potrebni.Skulptura predstavlja pejzaž koji prikazuje prirodna bogatstva naše okoline.
Poruka: Čistoća prirode potiče na ekološku osviješćenost u društvu.”
Škola: Miladije – Tuzla
Naziv djela: Netaknuta priroda
Opis: “Rad predstavlja izgled ,,Netaknute prirode” i sve njene ljepote, mirisnhe cvijetne , livade kroz koju protiče čista rijeka, razgranato drvo sa prelijepim cvjetovima behara …
Za izradu rada korišten je reiklirani materijal. Rad se pravio od sljedećeg materijala: starih novina, žice, plastićnih kesa, gline, stare staklene posude, , perlica, kamenčića, plastične čaše…”
Škola: Miroslav Krleža – Zenica
Naziv djela: Park
Opis: Očistili smo školsko dvorište i bližu okolinu škole, a zatim smo odvojili otpad koji ćemo koristiti za skulpturu (plastične flaše, vrećice, papir, šišarke), te krenuli u realizaciju. Odlučili smo da će naša skulptura nositi simboličan naziv “Park”, jer u parku rado provodimo vrijeme za odmor i igru. Skulpturom smo željeli dočarati kakav park želimo (sa mnogo drveća, čistom rijekom, kantama za odvajanje otpada…)
Škola: Mladen Stojanović – Laktaši
Naziv djela: Let kroz maštu
Opis: “Naš rad je skulptura koja predstavlja mali ekosistem u kojem dominiraju leptiri koji mogu da odlete kad žele ali se zadržavaju u svom ekosistemu jer ga vole.
Skulptura je urađena kombinacijom prirodnih materijala, i vještačkih.
Sve materijale smo reciklirali iz učionice, stare cd-ove, komadiće papira koji su ostali od kolaža, žice od skulpturica koje su polomljene, djelove glinenih perlica koje nisu završene, i grane koja nije imala posebnu upotrebnu svrhu a stojala nam je u kabinetu. ”
Škola: Mula Mustafa Bašeskija (Sedrenik) – Sarajevo
Naziv djela: Budućnost je u mojim rukama
Opis: “Naša skulptura predstavlja dijete koje ljubomorno čuva stablo. U njegovoj ruci je ono kao malo vode na dlanu, ali to nije bez razloga. Svakodnevno ih učimo koliko je priroda i čist okoliš važan za nas i našu budućnost, ali pokazujemo nešto potpuno drugo. Bacamo smeće, zagađujemo rijeke, ne recikliramo, uništavamo stabla i šume koja su pluća planete Zemlje. Ovo dijete ne da stablo odraslima da ga unište i oduzmu mu njegovu budućnost.
Skulptura je napravljena od recikliranog materijala nađenog u blizini područne škole Sedrenik i okolici.”
Škola: Nafija Sarajlić – Sarajevo
Naziv djela: Reciklažom do zdravog načina života i bolje budućnosti za sve nas
Opis: Skulptura objašnjava kako sačuvati životnu sredinu, razvijanje svijesti kod učenika/ca i odraslih o razvrstavanju svih vrsta otpada u reciklažne kontejnere i reciklažna dvorišta. Kako sačuvati naše rijeke , jezera, izvore pitke vode, upotreba solarne energije, vjetrenjača za proizvodnju obnovljivih izvora električne energije, te efikasnost trošenja istih.
Škola: Obudovac – Šamac
Naziv djela: Obična kockavica
Opis: Rad od plastike i papira, ugrožena vrsta u BiH
Škola: Orahovica – Gračanica
Naziv djela: HAPPY FAMILY
Opis: Rad predstavlja sretnu porodicu. Konje smo uradili od plastičnih boca, selotejp trake i ljepljive folije, te drvenih štapova.Drvo smo uradili od recikliranog papira i listove od plastike čije smo krajeve oblikovali plamenom. Koristili smo drvenu recicikliranu gajbu za povrće i prirodnu slamu, koja predstavlja bio otpad.
Škola: Osma osnovna škola – Brčko
Naziv djela: Prljavion – magnet za smeće
Opis: Skulptura predstavlja avion -magnet za smeće koji u sebi ima spremnik-kantu za smeće gdje učenici u školskom holu mogu ubaciti svoj otpad, predmet je napravljen od kartonskih tuba, plastičnih flaša, konzervi, starih plastičnih i limenih poklopaca, kesa i limenki.
Škola: OŠ za djecu s posebnim potrebama – Mostar
Naziv djela: “Let u bolji svijet”
Opis: Lastavica u letu predstavlja slobodu kretanja bez prepreka i barijera kako fizičkih tako i mentalnih (ono čega svakoj osobi s poteškoćama nedostaje), putovanja, zdravog odrastanja, očuvanja vrijednosti jer se u svojim putovanjima uvijek vraćaju u svoj dom i gnijezdo, simbol tolerancije i prihvaćanja. One se nastanjuju tamo gdje je čista priroda, energija, kuća i krov koji ih prihvaća. Crvena podloga simbolizira i ljubav i ujedno opasnost koje prijete u okruženju. Reciklirali smo i koristili stare tastature, koje smo pronašli u našem okruženju kao prožimanje starog i modernog doba, kao sinergiju prirode i tehnologije. Koja korištena na ispravan način pomažu i čovjeku i prirodi. Koristili smo crne i bijele tipke kojima smo prikazali lastavičji let. Plastika je teško razgradiva i iskoristili smo ovaj neobičan materijal da bi prikazali da reciklažom dobivamo čistiji i slobodniji i let i svijet, a naši učenici su mogli sudjelovati u toj aktivnosti.
Škola: Pale
Naziv djela: Čista rijeka-slobodne ribe
Opis: Uz pomoć ostataka plastike, čepova, kesa, žica, armature i ostalog otpada iz rijeke napravili smo skulpturu koja govori “Sloboda ribama” – kako čiste rijeke i obale trebaju biti i omogućiti zdravo stanište u ovim ekosistemima, da se ribe slobodno kreću, hrane i dišu.
Škola: Pasci – Tuzla
Naziv djela: Sportom za zdravu okolinu
Opis: Skulptura košarkaša predstavlja balans između: umjetnosti, sporta, zdravlja i ekološke osvještenosti. Materijali koji su korišteni: plastične boce, karton, papir, žica, ljepilo, stiropol, laminati drugi.
Škola: Petar II Petrović Njegoš – Bileća
Naziv djela: “Reciklaža je spas za sve nas”
Opis: “Napravili smo jednu pravu prirodnu oazu za uživanje koju nadgleda djevojčica Nada. Ime Nada nije slučajno, to je vrijedna, ekološki osviještena djevojčica koja se nada da će svi ljudi na planeti paziti prirodu kao što to upravo ona čini. Glavni dio skulpture, pejzaža, koji je izrađen na kartonskoj podlozi, predstavlja bogata šuma izrađena od kartonskih kutija , rolni od folije i plastične kore za jaja, u kojoj borave i životinje. Krošnje drveća, tj. lišće je dočarano komadićima zelenih plastičnih kesa. U pozadini iza šume su daleke gore i brda napravljeni od kartonskih kora od jaja. Da bi zaista bio divan život u čistoj prirodi zaduženo je veliko žute sunce koje obasjava oazu napravljeno od dna plastičnog bidona za vodu. Sredinom oaze protiče divna čista rijeka, čiju smo plavu vodu dočarali plavim plastičnim kesama koju nastanjuju vesele ribice napravljene od papira. Uz obalu rijeke, sa obje strane je obilježena pješačka staza napravljena od kartona, a uz kamenitu obalu rijeke na dva mjesta su postavljene klupe za odmor napravljene od plastičnih čepova i slamki. Na rijeci je napravljen i most od kartona, izkaldrmisan komadićima starog cd-a, preko kojeg obožavaoci prirode mogu preći sa jedne na drugu stranu rijeke. U jednom kraju šume nalazi se vidikovac, mjesto za posmatranje ljepota prirode od stare kartonske kutije, na koji se možete popeti uz pomoć merdevina od plastičnih slamki. Svuda okolo je zelenilo, livade, napravljene od plastičnih zelenih kesa, posute ponegdje zelenom travom. Na drugom kraju oaze je cvjetna aleja, ispunjena raznobojnim cvjetovima napravljenim od dna plastičnih flaša, čepova, slamki i drški od starih flomastera. Gdje je cvijeće tu su i insekti pa smo od čepova napravili bubamare i gusjenicu. U ćošku šume su i bojažljive pečurkice od čepova, a na jednu od njih je sletjela pčelica napravljena od tubice super ljepka i papira, a po livadama se nalaze i žbunići raznih veličina napravljeni od ostataka krep papira. Naravno, za kraj, kao glavni detalj, postavili smo kante za reciklažu u 4 boje, koristeći plastične loptice od sladoleda. Kao što rekosmo na početku, čuvar je djevojčica Nada napravljena takođe od plastičnih boca i čepova, obučena u haljinicu od plastične kese, a za kosu smo takođe upotrijebili plastične kese, Ona drži veliko crveno srce, plastična kutija od bombonjere, sa porukom za sve “”Recklaža je spas za sve nas””.
Naša Nada poručuje svima: “”Recikliraj, ponovo upotrijebi sve što se može, neka se zdrave navike množe. Životinja i biljaka će tako biti mnogo više, a čovjek će naravno lakše da diše. Imaćemo bistriju vodu, ljepšu i čistiju prirodu!”””
Škola: Petar Petrović Njegoš – Istočno Sarajevo
Naziv djela: Čista priroda
Opis: “Bogatstvo je sjediti na jednom šumskom proplanku i diviti se svoj ljepoti prirode, planete Zemlje koju čovjek može vidjeti očima i doživjeti svojim čulima.
Čista, nezagađena priroda to je želja nas djece, želimo čiste vode, mora i okeane, potoke pune pastrmke, livade pune cvijeća i šarenila, miris šumskih biljaka i ukus svakojakih plaodova.
Zato vas molimo ne sjecite naše šume, ne lomite grane, sačuvajte gnijezdo laste, žubor potoka, kreket žabe, riku jelena.
Čuvajte naše obale, vode, nebo, vazduh za zdraviji i bolji život nas i sledećih pokoljenja.
Ne bacajte smeće, smanjite crne dimove, otrovne gasove, plastiku, metal i drugi otpad nastao kao proizvod ljudskog života i rada.
Priroda nam, je sve dala, moramo je čuvati za naredne generacije, djece i ljudi da bi mogli da dišu i uživaju u njenim ljepotama.”
Škola: Petnaesta osnovna škola Šatorovići – Brčko
Naziv djela: Šatorovska trešnja
Opis: “Učenici ekološke sekcije i Vijeća učenika su očistili cijelo školsko dvorište. Od skupljenog otpada kreirali su skulpturu pod nazivom “”Šatorovska trešnja””. Pri izradi su koristili plastične boce, čepove, papir, limenke, ciglu i žicu.
Naša trešnja dolazi iz jedne male škole u Brčko distriktu koja se nalazi na sjeveroistoku Bosne i Hercegovine. Zašto trešnja?
Mi smo voćarski kraj i imamo najljepše i najsočnije trešnje. Svjesni smo značaja prirode pa se trudimo živjeti s njom u harmoniji. Nije teško! Probajte! Uživat ćete!”
Škola: Prva osnovna škola – Konjic
Naziv djela: Anđeo čistoće
Opis: “Rad predstavlja vapaj za spasom planete Zemlje u obliku djevojčice-anđela koja u jednoj ruci ima kesu sa smećem a drugoj drži balon planete Zemlje .U pozadini djevojčice se nalaze rijeka i brda a u dnu rijeke nalazi se planeta Zemlja kao simbol nečega što će nestati ako se ne probudi svijest ljudi o brizi za okoliš .
Materijal: Djevojčica je napravljena od stiropora na kojem je urađen mozaik od komadića stakla .Kosa i haljina je napravljena od pvc kesa , a krila su od peruški i hamer papira na kojem su prikazana djeca svijeta (krila su iskorištena od starog plakata koji su učenici radili u svrhu organizacije međunarodnog takmičenja a peruške od farme golubova i paunova koja se nalazi u blizini našeg grada -djeca bila u posjeti pa sakupili ).Brda su pravljena od kartona u kojem su stigle školske table ,a najlon i kese su djeca sakupila čisteći školsko dvorište i pomoćne prostorije u školi Planeta Zemlja je napravljena od probušene lopte Valovi su bili upotrebljeni kao rekviziti za školsku predstavu ,samo smo dodali ukrasne elemente od kesica čipsa (svjetlucavi efekti)i nosače valove koje smo napravili od plastičnih flaša. Rijeku smo napravili od kesa ,i dodali stare cd-ove da naglasimo svijetlucavost čiste rijeke koja nema kraj svog toka .Nebo smo napravili od bijelih ,plavih i crnih kesa .Crnom kesom smo prikazali zlo koje se nadvija nad nama .Oreol koji se nalazi iznad djevojčice smo napravili od komadića cd-ova ,žice i vate .Postolje djevojčice smo napravili od pvc čaša od kojih je bila napravljena glava Snješka bijelića kojeg smo pravili ranije . ”
Škola: Prva osnovna škola – Maglaj
Naziv djela: Naš jelenko
Opis: Naš razred je radio u grupama,pa je svaka grupa imala različit zadatak. Od prikupljenog materijala u okolini škole (plastične flaše i kanisteri) izradila figuru mladog jelena.
Škola: Prva osnovna škola – Srebrenik
Naziv djela: Trag u vremenu
Opis: ” Ovaj rad pokazuje borbu prirode sa odnosom ljudi prema njoj.
Uprkos navikama, da sve što nam ne treba bacamo u životnu sredinu i time gasimo život prirode, ona se izdiže, raste, zeleni i cvjeta. Do kada će biti prkosna i izdizati se?
Da li će priroda biti ogledalo otpadu ili otpad njoj?
Skulptura sadrži sve što ljudskim nemarom završi u prirodi.
Cilj rada učenika je poruka sa željom da spasimo prirodu .
Ostavi li nemar ljudi trag na našu planetu Zemlju, gubitnici smo svi mi, svi živi organizmi. Razmislimo…
Zaštitimo prirodu na vrijeme!
Neka se čuje učenički glas za spas svih nas!”
Škola: Prva osnovna škola – Stolac
Naziv djela: Eko magarac
Opis: Čuvajmo naše biodiverzitete, bogastvo koje nam pruža priroda dato nam je na čuvanje a ne na uništavanje. Magarac kao prepoznatljiv simbol hercegovine nek prkosi tvrdoglavo i čuva prirodu od onih koji je bezdušno uništavaju.
Škola: Prva osnovna škola – Velika Kladuša
Naziv djela: Čuvamo pa uživamo
Opis: Plastika, karton, papir, ljepilo, platno, najlon, staklo i ostali materijali koji se mogu reciklirati.
Škola: Risto Proroković – Nevesinje
Naziv djela: Skulptura od kartona
Opis: “Osnova skulpture (u ovom slucaju predstavlja zemlju) je polomljena kanta za smeće, koja je oblozena sjecenim kartonima kao asocijacija na kamen(stijenu). Na vrhu je drvo, izvor zivota, i njegovo korjene(izradjeno je od zice) isprepleteno je preko citave skulpture.
U njega se uplicu zivotinje(ptice, leptiri) i lisce(karton, limenke). Kroz pukotine, unutar skulpture nazire se srce zemlje izradjeno od raznih materjala,koje je povezano sa korjenjem.
Ovo je kratak opis i zamisao nasih ucenika.”
Škola: Safvet-beg Bašagić – Novi Travnik
Naziv djela: rEKOnstrukcija
Opis: rEKOnstrukcija predstvalja niz radova učenika naše škole koji su kroz ekološku sekciju reciklirajući plastični, papirni, drveni otpad stvorili nove predmete namjenjene široj upotrebi.
Škola: Safvet-beg Bašagić – Visoko
Naziv djela: “Planeta je naš dom, a vode su srce u domu tom”
Opis: Rad predstavlja zaštitu planete Zemlje i voda. Materijal: PVC, papir i stiropor.
Škola: Seonica – Konjic
Naziv djela: Šarena livada
Opis: “Potaknuti idejom za čistom prirodom krenuli smo u kampanju podizanja svijesti o čistoj okolini i prirodi.
Pristupili smo poslu, osmislili ideju, locirali lokaciju otpada, napravili fotografije, pokupili otpad, iskoristili stare likovne radove napravljene od plastičnih čepova, razvrstali i izabrali materijal koji je iskorišten za izradu skulpture.
Skulptura je izrađeno tako da ona diše, osjeća, živi, zove i podsjeća da je budućnost čiste prirode i života na planeti Zemlji. Predstavlja šarenu livadu koja odiše harmonijom, gdje su dječije ruke stvorile nešto lijepo koristeći maštu.
Ona ujedno i poručuje: “Morate se potruditi i potražiti sreću, ja vam ništa sama vratiti neću””
Škola: Sokolje – Sarajevo
Naziv djela: Delfin u čistom plavetnilu
Opis: “Mladi ekolozi iz OŠ ,,Sokolje”” su na lokaciji u blizini škole očistili teren i prikupili otpad – plastične flaše, komade stiropora, papir, čepove, karton.
Od toga su uradili skulpturu, delfina u čistom i plavom okruženju. Delfin je životinja koja je veoma draga djeci, vrlo je nadarena i voli čisto okruženje. Mladi ekolozi iz OŠ ,,Sokolje”” poručuju svima:
RECIKLAŽA JE VAŽNA,
I ZATO JOJ SE POKLANjA PAŽNjA!
ČISTIMO, SKLANjAMO
I PLAVETNILO STVARAMO!”
Škola: Solina – Tuzla
Naziv djela: Blue ocean
Opis: Kroz akciju čišćenja školskog dvorišta i dijela riječnog korita rijeke Soline, učenici i nastavnici su skupili plastične flaše, čepove, karton i drveni otpad. Od otpadnog materijala su napravili skulpturu „Blue ocean“, koja je djelo zajedničke ideje nastavnika i učenika. Od odbačenog kartona je izrađen oblik ribe koji je obojen plavom bojom, od plastičnih flaša su napravljene krljušti ribe, morska trava i kornjača, od drvenog otpada postolje za skulpturu, a dno okeana od otpadnog papira.
Škola: Srednje – Ilijaš
Naziv djela: „Breathing.“
Opis: “Skulptura u potpunosti predstavlja okruženje u kojem se nalazi naša škola, okružena šumom, rijekom, vodopadom, predivnim livadama:
– Drvo, simbol i osnov svake šume, mjesto na kojem ptica gradi svoj dom, simbol prirode i sklada, mjesto u kojem počinje život, mjesto susreta, sklonište, izvor života svakom živom biću, simbol manifestacije života i rađanja
– Ptica predstavlja život, pokret, zvuk, pjesmu, disanje i život u prirodnom staništu, mir, ljubav, pobjedu, sreću, hrabrost
– Riba također predstavlja život, pokret, vrijeme, ciklus, sreću, plodnost i ravnotežu
– Rijeka predstavlja protok vremena, šum, zvuk prirode, predstavlja osjećaj mira i harmonije u prirodi, označava dubinu, tajanstvenost
– Cvijeće je ukras, simbol ljepote prirode, zahvalnosti prirodi, simbol energije, prijateljstva, poštovanja, čistoće, skromnosti i ljubavi
– Trska pored rijeke prikazuje prolaznost života, protok vremena, da mi kao ljudi ne trebamo samo promatrati prirodu i uništavati je nego i učiniti sve da prirodno okruženje u potpunosti bude zaštićeno od nesavjesnog uništavanja.
Dominantne boje:
– Zelena: simbol rasta, sklada, svježine, plodnosti, harmonije, mira, simbol prirode
– Plava: dubina, stabilnost, beskonačnost, opuštenost, boja neba i mora
– Smeđa: simbol stabilnosti, odanosti, održivosti prirode
Materijali: Plastične flaše, novinski papir, karton, plastični tanjiri, plastični čepovi, slamke, karton, plastične kese, papirne kese, stiropor, ljepilo, boje, pur pjena (za pričvrščivanje prikupljenog materijala)”
Škola: Stojkovići Fra Marijan Šunjić – Novi Travnik
Naziv djela: Čisto drvo
Opis: Drvo izrađeno od plastičnih boca, papira
Škola: Sutjeska (Skugrić) – Modriča
Naziv djela: Čuvari prirode
Opis: Otpad papirni plastični
Škola: Sveti Franjo – Tuzla
Naziv djela: Naša budućnost
Opis: Rad predstavlja planetu u ljudskom obliku koja šalje poruke, zahvaljuje za sve dobro što radimo za nju. Materijali koji su korišteni su plastične boce, kutije, luster, plastčne čaše, konopci, plastične vrećice, krep papir, stari papir, karton
Škola: Sveti Sava – Doboj
Naziv djela: Postanimo putokaz-reciklirajmo
Opis: Kartonske kutije, pvc mrezice, plasticne flase vise dimenzija,alu ambalaza, plasticni cepovi, razlicite plasticne kese, otpadna spuzva, otpladna plastika, otpadna ambalaza od omota za bombone.
Škola: Sveti Sava – Foča
Naziv djela: Trnovačko jezero
Opis: “Naš biser,naš ponos,mjesto za bijeg od pandemije!
Srcolikim izgledom jezera,priroda najjednostavnije pokazuje ljubav,kako mjestu tako i nama,koji ga posjećujemo i obilazimo.
Naš lični izazov i predah pred pokoravanjem maglića!
Korišćene su plastične flaše(male i velike), čepovi, kartoni, papirići, novinski i iz starih udžbenika papiri.sve je postavljeno na stari lesonit, povezivano silikonskim ljepilom,pur pjenom,klamericom, drvofixom i naslikano temperama.”
Škola: Sveti Sava – Rogatica
Naziv djela: Panorama izmišljenog naselja
Opis: Naša ekološka sekcija je uvijek aktivna. Sedmično imamo akcije obilježavanja ekoloških datuma i čišćenja okoline. Svojim primjerom, pokušavamo razviti ekološku svijest i eko navike kod sugrađana. U jednoj od akcija čišćenja rodila se ideja i skulptura – ’’Panorama izmišljenog naselja’’. Koristili smo što smo našli: karton, plastične kese, kanap, korišteni papir, drvene štapiće, jesenske listove… Maštali smo da nema zagađenja na svijetu. Čuvajući zdravlje i opstanak, uživaćemo u čarima i pogledu, u čistoj prirodi. Poručujemo cijeloj Planeti: RAZMIŠLJAJTE EKOLOŠKI I ŽIVJEĆETE ZDRAVO!
Škola: Šesta osnovna škola – Mostar
Naziv djela: Slagalica
Opis: “Naš rad predstavlja didaktičku edukativnu slagalicu. Korišteno je 135 praznih tetrapak kutija (dvojni c) koje su nanizane na žicu i pričvršćene na drveni okvir koji je pronađen među otpadnim materijalima školskog skladišta.
Slagalica je zapravo dvoslika, s jedne strane su naljepljene slike čiste prirode, a s druge strane su zaljepljene slike zagađene prirode. S obje strane stoji poruka. “”Čuvaj našu zemlju””. Slagalica ima mnogobrojne benefite jer kod učenika potiče razvijanje: motoričkih funkcija (okretanja kockica), kognitivnih sposobnosti (određivanjem odgovarajućih kockica kako bi nastala ukupna slika), kreativno razmišljanje, problemsko rješavanje otpada i ekološko osvješćivanje učenika. Ova kreativna slagalica (nastalih dimenzija 100×90) je osmišljena kao prototip u izradi budućih nastavnih pomagala koje nastaju principom “”upcycling””-a tj. od otpadnih materijala se stvaraju nova nastavna pomagala koja se mogu koristiti istovremeno iz više predmeta ili u korelaciji nekoliko predmeta. Nisu namijenjene samo najmanjim učenicima nego se mogu primijeniti za starije učenike i sve predmete. Istim načinom rada mogu se izraditi i manje indvidualne slagalice zamišljene kao tablice množenja i dijeljenja, dvoslika latiničnog i ćiriličnog pisma, lista nepravilnih glagola u engleskom i njemačkom jeziku te mnogi druge upotrebe u nastavnim predmetima.
Učenicima je zabavno korištenje didaktičke slagalice, oni se uče razmišljanjem izvan okvira i kreativnošću. ”
Škola: Treća osnovna škola – Bugojno
Naziv djela: Želim čisto more, želim čist zrak
Opis: “Materijal;
• Kese
• Plastična boca
• Disketa
• Školjka od jaja
• Tempere
• Ljepilo”
Škola: Tušanj – Tuzla
Naziv djela: Čista sreća
Opis: To je tvornica koja pročišćava zrak i vodu. Pročišćavanjem zraka, zagađeni zrak postaje čist i zdrav za ljudsku populaciju, a od zagađenog zraka naša tvornica proizvodi zlato kao nagradu za ljude koji vode računa o ekologiji. Dio tvornice za pročišćavanje vode, zagađenu i nečistu vodu pretvara u čistu i pitku vodu, a kao nagradu proizvodi srebro za brižne i odgovorne ljude.
Škola: Vasa Čubrilović – Gradiška
Naziv djela: Ko to tamo viri iz trave
Opis: Čuvanje prirodnih staništa i zaštita ugroženih vrsta! Materijali koji su koristeni: plastika, papir, drvo, lišće, šišarke ,vunica.
Škola: Vitovlje – Travnik
Naziv djela: Naša planeta
Opis: Flaše, papir, vreće za otpad
Škola: Vranić – Posušje
Naziv djela: Na nama svijet ostaje
Opis: Ovom skulpturom prikazujemo koliko je važno čistiti naš planet zemlju i odvajati otpad.
Škola: Vuk Karadžić – Jezero
Naziv djela: Bodljikava ljepota
Opis: “Za izradu skulpture koristili smo plastične flaše, plastične kašike, saksije, higijenske štapiće i 3 plastične vrećice. Takođe smo koristili crvenu, zelenu i bijelu farbu.
Ovom skulpturom želimo da predstavimo ljepotu prirode u svim njenim oblicima, bilo da se radi o cvijeću ili bodljikavom kaktusu. Kaktus kao biljka ima važnu ulogu u prirodi jer ima ulogu u pročiščavanju zraka. Kao što i kaktus raste i opstaje u surovim uslovima i naša skulptura je simbolično nastala od materijala koji nisu dekorativni, ali uz pomoć reciklaže i kreativnosti mogu da budu.”
Škola: Vuk Karadžić – Vlasenica
Naziv djela: Umjetnost od čepova
Opis: Rad predstavlja čistu prirodu – rijeka, nebo, zelene površine, drvo, cvijeće, a za rad su korišteni čepovi od flaša i reciklirane kartonske kutije.
Škola: Vuk Stefanović Karadžić – Doboj
Naziv djela: Eko ribac
Opis: “Za rad korištena plastična ambalaža, boja, najlon. Predstavlja skup materijala”
Škola: Vuk Stefanović Karadžić – Kozarska Dubica
Naziv djela: Planeta plastike
Opis: Naš rad upozorava na opasnost koju plastika predstavlja za našu planetu Zemlju. Ovim radom smo željeli ukazati na problem što se mikro plastika nalazi u našim vodama , a samim tim i u životinjama kojima je voda prirodno stanište. Prilikom izrade rada koristili smo plastiku koju smo našli u našem okruženju, i to najviše plastične flaše.
Škola: Zajko Delić (Kobilja Glava) – Sarajevo
Naziv djela: “Odmor za sve”
Opis: “Naš rad predstavlja prirodnu ljepotu kojoj svi težimo kako bismo u njoj uživali i odmarali se. Ovim radom želimo pokazati da u našoj zemlji postoje divna jezera, rijeke i planine koje nam pružaju odmor te ih rado posjećujemo.
Kroz prikaz čiste prirode želimo potaći učenike i ostale mlade da čuvaju pripridu i naša prirodna bogatstva. Materijali koje smo koristili su: plastika, karton, platno, drvo i drugi sličan otpad koji smo pronašli prilikom čišćenja naših zajedničkih školskih prostorija i dvorišta. ”
Škola: Zmaj Jova Jovanović – Banja Luka
Naziv djela: “Drvo života”
Opis: “„Drvo života“ označava i drvo znanja. Drvo je korišteno kao osnovni materijal za izradu papira i upravo je i osnova naše skulpture napravljena od korištenog papira, kartona i starih novina. Reciklažom se novi papir dobija od starog i naša skulptura označava kruženje stvari u prirodi. Skulptura je oplemenjena plastičnom ambalažom i čepovima koji simbolično predstavljaju plodove drveta. Obradom plodova drveta proizvode se nove životne namirnice kao i reciklažom plastičnog otpada dobijamo nove proizvode.
Materijali koji su korišteni za izradu skulpture su: stari papir, novinski papir, karton, papirne i plastične kese, plastična ambalaža, plastični čepovi.”