Odlazak na posao biciklom zanimljiva je opcija. Time bi se ograničila količina zagađenja vazduha i poboljšalo vlastito zdravlje i fizička forma. Evropski projekat Bike2work, objavljen u nekoliko zemalja preko lokalnih kampanja i inicijativa, želi još više podstaći upotrebu bicikla.
Ekološki održiva prevozna sredstva su sve češće prisutna u svakodnevnoj upotrebi. U porastu je i broj onih koji radije biraju bicikl u odnosu na automobil ili šetnju umjesto skutera da bi tako stigli na posao. Šta bi se dogodilo da se ovakva tendencija javi na globalnom nivou? Šta bi bilo ako bismo mogli učestvovati u istinskoj, masovnoj akciji gdje bi prihvatanje vozila što ne zagađuju okolinu u svakodnevnoj upotrebi postalo pravilo?
Ova ideja nije samo san, nego je jasan cilj projekta Bike2work, podržanog od strane Evropske biciklističke federacije (ECF). Namjera je podstaći zaposlenike u 14 evropskih zemalja na korišćenje bicikla za odlazak na posao.
Upotrebom ovog dvotočkaša, najboljeg sredstva za prevoz unutar grada, značajne su koristi za životnu sredinu: od smanjenja proizvodnje ugljen-dioksida do smanjenja gužve u saobraćaju i zagađenja vazduha. Takođe, sam biciklista profitira što se tiče zdravlja i fizičke forme i osjeća se više uključen u stvaranje zajedničkog dobra zato što doprinosi zaštiti životne sredine. Ove prednosti obuhvataju i cijelu zajednicu, koja će imati veći kvalitet života svih građana i veću uštedu sredstava, koja se mogu uložiti u infrastrukturu i javni prevoz.
Fokus projekta je, sa jedne strane, sama kompanija, koja bi morala nagraditi naviku svojih zaposlenika da koriste bicikl kao prevozno sredstvo do posla. Sa druge strane, fokus su i razne kampanje koje promovišu upotrebu dvotočkaša kao promjenu načina života. Konkretno, ukoliko poslodavac stavi upotrebu bicikala na raspolaganje svojim zaposlenicima, uz primjenu određenih podsticajnih mjera, biće velikog uticaja na efikasnost same inicijative, što opet ima svoje prednosti: poboljšanje zdravstvenog stanja zaposlenika, manje odlazaka na bolovanje i, samim tim, ušteda sredstava.
Projekat Bike2work je, dakle, aktivirao programe, takmičenja, inicijative, konkurse i okupljanja u mnogim evropskim zemljama, sa ciljem podsticanja zaposlenika i firmi na pravu promjenu ponašanja, koja vodi prihvatanju bicikla u svrhu prevoza zato što je više ekološki održiv u odnosu na motorna vozila.
Dok se u Francuskoj pokušalo sa plaćanjem radnicima na osnovu kilometara koje mjesečno pređu biciklom, u Austriji je korišćenje bicikla za odlazak na posao upotrijebljeno kao ideja za nagradnu igru. Organizatori se nisu štedjeli, aktivno su učestvovali u pokretanju promotivnih kampanja u svojim zonama, ali i preko internet stranice posvećene ovoj inicijativi. Italijanska federacija prijatelja bicikla (FIAB) kreirala je na svojoj stranici sekciju koja se odnosi na spomenuti projekat.
24